トップページ | シラバス |  
 
    授業内容詳細

 Comprehensive English Ⅱ
   Comprehensive English Ⅱ
授業科目区分
国際学部専門教育科目・専門発展科目・コミュニケーション科目群
担当者 スティーブン グリーン(教授)
グレード G3
テーマ Develop academic skills in English through a variety of topics and activities
キーワード content-based learning,academic literacy,communication skills,presentation skills,critical thinking skills
開講年度
2018
開講時期
配当年次
3・4
単位数
2
授業の目的及び概要 この授業は、「Comprehensive English I」に引き続き、英語のみで行われる。 授業では、コンテントベースド・ラーニング(Content-based Learning)を用いて、諸外国と日本の関係を含め、地域で起こる問題や、それらが日本にもたらす影響、また日本がそれらの問題に対してどのように対応したか等、具体的に学修する。複数回のプレゼンテーションやリサーチぺーパー等を課し、グローバルイシューを英語で理解し自らの意見を論理的に発信出来る高度な英語運用能力の修得を目的とする。
履修条件 学生には一定の語学力が備わっていることが望ましい。
科目の位置づけ(DPとの関連) この科目は、国際学部専門教育科目・専門発展科目・コミュニケーション科目群の科目である。
本科目は、学位授与の方針(DP)に定める、学生が本学における学修と経験を通じて身につける知識や能力のうち、以下の項目に該当する。
 1. グローバル化する現代社会の諸問題を理解し、理論と知識をもってその解決に向けて自ら考え、取り組む姿勢を身につけている。
2. 英語を中心として、国際コミュニケーションに必要なコミュニケーションのツールとスキルを活用する能力を修得している。
3. 国際社会の多様性を尊重しつつ、同時に自己のアイデンティティをもって行動することができる能力を修得している。
4. 異なる価値観や文化的背景をもつ他者と協力し、社会の一員として活躍できる能力と生涯にわたる就業力を身につけている。
学修の到達目標 The attainment target is B1 level (for listening and speaking abilities) of CEFR (Common European Framework of Reference for Languages), specifically as follows:
•Can understand the main points of clear standard input on familiar matters.
•Can describe experiences and events, dreams, hopes and ambitions, and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
授業の方法 Students will:
develop academic literacy skills
connect to the world through content-based learning
develop skills for academic success

Connections between reading and writing skills help students master both skills naturally.
Academic reading skills and strategies prepare students to access a variety of academic texts.
Writing instruction with integrated grammar and vocabulary to practice a variety of rhetorical forms.
Integrated critical thinking tasks develop students' ability to evaluate, analyse, and synthesize information from a range of sources.
授業外の学修(予習・復習等) Students must:
(a) preveiw (before class) and review (after class) text book;
(b) record all work in-class and self-study activities in their workbook;
(c) prepare for individual and group presentations.
テキスト・参考書 Pathways 3: Listening, Speaking, and Critical Thinking, 1st Edition
Becky Tarver Chase, Kristin L. Johannsen
Cengage Learning, 2012, 240.
ISBN 9781133307631
http://www.cengage.com/cgi-wadsworth/course_products_wp.pl?fid=M20b&product_isbn_issn=9781111398651

Student companion site:
http://www.cengage.com/cgi-wadsworth/course_products_wp.pl?fid=M20b&product_isbn_issn=9781133307631
成績評価の基準・方法 Attendance / active participation in, and contribution to class activities 15%
Activities, quizzes, etc. 45%
- completing activity-based tasks and quizzes
Workbook 20%
Assignments and other self-study activities 20%
この科目の履修にあたって This course will be taught in English.
授業は全て英語で行われる。
学生には一定の語学力 (TOEIC 600 以上) が備わっていること。
間違いを恐れず積極的にチャレンジしよう。
オフィスアワー 各教員のオフィスアワー受付曜日・時間・場所については、本学Webサイトの「オフィスアワー」ページに掲載しています。
<アクセス方法>
大学Webサイトの[トップページ]→[キャンパスライフ]→[教務情報]→[オフィスアワー]
<URL>
http://www.keiho-u.ac.jp/campuslife/affairs/officehour.html

授業の内容や学習上の問題などについて質問や相談を行いたい場合は、実施曜日・時限を確認のうえ実施場所を訪れてください。
※なお、非専任講師については、担当授業前、終了後の教室や講師控室等での質問、相談を受け付けています。


第1回 Human Migration

授業計画を変更する可能性がある。

Lesson B:
Listening to a Small Group Discussion


第2回 Human Migration

Lesson B:
Giving a Group Presentation

第3回 Review and consolidation-Human Migration

Lesson B

第4回 Fascinating Planet

Lesson A:
Explaining Causes and Effects

第5回 Fascinating Planet

Lesson A:
Explaining Causes and Effects

第6回 Review and consolidation-Fascinating Planet

Lesson A

第7回 Fascinating Planet

Lesson B:
Doing and Discussing Internet Research

第8回 Fascinating Planet

Lesson B:
Doing and Discussing Internet Research

第9回 Review and consolidation-Fascinating Planet

Lesson B

第10回 Making a Living, Making a Difference

Lesson A:
Listening to a Guest Speaker

第11回 Making a Living, Making a Difference

Lesson A:
Making Comparisons

第12回 Review and consolidation-Making a Living, Making a Difference

Lesson A

第13回 Making a Living, Making a Difference

Lesson B:
Giving a Presentation Based on Internet Research

第14回 Making a Living, Making a Difference

Lesson B:
Giving a Presentation Based on Internet Research

第15回 Review and consolidation-Making a Living, Making a Difference

Lesson B